71 lastbilar i lager

Ett tryggt besök

Vi tycker det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation. Därför har vi vidtagit extra försiktighetsåtgärder som ska göra ditt besök hos oss till en trygg upplevelse.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer kring Covid-19 och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. För dig som inte känner dig bekväm med att besöka våra fysiska anläggningar går det bra att chatta eller boka ett digitalt möte med oss. Du kan självklart också nå oss via telefon på 0771-400 000.

Frågor och svar om Bilia och Covid-19

Är Bilias anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt på de flesta anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningar kan förekomma.

Hur arbetar Bilia med att förebygga smittspridning?
Dels genom att ställa in stora events som samlar många människor och tillåter ett max antal gäster och kunder hos oss samtidigt. Dels genom daglig information till våra anställda om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har också utökat städningen på våra anläggningar samt erbjuder hämta lämna-service, hemleverans vid bilköp och videomöten.

Kan jag komma i kontakt med Bilia utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss. Vi finns tillgängliga via både chatt, telefon och videosamtal.

Vill du avboka en planerad service?
Kontakta oss så hjälper vi dig. Vi kan såklart fortsätta dialogen via mejl eller telefon om du så önskar.

Så här anpassar vi vår dagliga verksamhet för att bromsa smittspridningen:

Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Biliakoncernen

  • För våra medarbetares och kunders säkerhet uppmanar vi alla att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi underlättar för våra kunder genom tillgång till handsprit, användande av plexiglas vid våra marknadsplatser etc.
  • Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Biliakoncernen.
  • Vi uppmanar till betalning via CarPay, för att undvika spridning via kontaktytor.
  • Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckellåda. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa din Personliga Servicetekniker eller kundservice, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen. 
  • Om du ska hyra bil kan du hämta och lämna bilnyckeln i en nyckelkiosk på de huvudanläggningar där detta erbjuds. På övriga kontor kontaktar du personalen eller kundservice, så hittar de en lämplig lösning.
  • Vi kan diskutera ny eller begagnad bil via mejl, telefon eller videosamtal. Vi har även e-signatur för avtalsskrivning.
  • När du ska hämta ut en ny bil, kan vi erbjuda genomgång av bilen via mejl, telefon eller videosamtal. Vill du komma till oss vid ett senare tillfälle för en mer omfattande presentation av bilen och dess funktioner är du varmt välkommen att göra det.

Vi hjälper dig

Chatta med oss, ring eller maila så hjälper vi dig. Vår kundservice är bemannad 07-18 varje vardag. Kontakta oss här.

  • Service & verkstad

    När du lämnar in din bil i någon av våra auktoriserade märkesverkstäder kan du känna dig säker på att din bil blir väl omhändertagen.

  • Våra anläggningar

    Våra anläggningar hittar du över hela Stockholmsområdet och längs Norrlandskusten.

  • Lastbilstvätt

    I Länna hittar du vår nybyggda lastbilstvätt. Den toppmoderna tvätten är utrustad med högtryckstvätt och välkomnar lastbilar på upp till 25,5 m.